Povestea noastră și a începutului programelor AMKA
Totul a început în 2016, când unul dintre cei mai pregătiți oameni din domeniul auto, cu experiență notabilă în industrie – de mai bine de 17 ani, cu funcții de top și experiență vastă în unele dintre cele mai prestigioase companii auto din România, a avut viziunea unui amplu program de consultanță de management și marketing auto și a cooptat în programul său de consultanță un specialist din domeniul managementului și marketingului strategic.
Cel care a creat viziunea este Marius Bâzgă, ex After-Sales Director în Automobile Bavaria și Porsche Inter Auto Nord. Viziunea lui a fost că poate și trebuie să implementeze proceduri și standarde înalte la nivelul companiilor din auto, de la service-uri foarte mici până la companii de import și distribuție. Dar primii pași au fost greoi.
Alături de Eduard Leoveanu, consultant de management și marketing-vânzări, cu experiență de peste 20 de ani și peste 250 de companii cliente, au realizat un studiu de fezabilitate complex, timp de 6 luni în 2016 și 2017, pentru a testa receptivitatea managerilor și pentru a implementa și dezvolta proceduri adaptate și avantajoase în companiile lor. Dar părea să nu fie atunci momentul…
Proiectul a fost reluat în 2018, cu mult mai mare ambiție, putere și investiție de timp și financiară. Și în doar 3 luni, 12 companii ni s-au alăturat. De data aceasta am devenit o echipă mai mare, formată din 7 specialiști în management – creșterea performanței, marketing și vânzări, PR, HR și financiar.
Dar și de data asta ne-am ”bucurat de surprize”. Cu toate că aproape 95% dintre companiile auto reclamă acut lipsa unui personal calificat sau măcar necalificat și gata să fie format, am înregistrat o acră surpriză. Foarte multe companii nu erau pregătite sau interesate să investească real în formarea de tineri profesioniști, mai buni sau mai puțini buni. ”Nu am eu timp de format tineri care să mă mai și enerveze pe aici”, ”Nu am loc și bani să formez tineri”, ”Nu cred că tinerii știu ce vor prea bine și oricum, de ce să formez viitori specialiști că oricum totul se duce la vale”, ”Oricum nu știu cât mai țin service-ul pentru că fii mei au plecat la studii din străinătate și nu vor să=mi preia afacerea”, ”Am format zeci de tineri și după aceea pleacă”. Din peste 80 de companii întâlnite, cea mai mare parte service-uri auto, doar 12 au mers mai departe alături de noi, de la început.
Cele 12 companii au primit la început un pachet de servicii. De la formare și recrutare angajați până la traininguri de comunicare, vânzări și Client-Service. Dar ceea ce a atras cel mai mult interesul avea o puternică legătură cu nevoia de informații corecte și complete, ample, din piață, despre concurență, prețuri, calitate servire, performanță în atragerea clienților. Acesta a fost primul moment în care am decis să pornim o cercetare concurențială AMPLĂ, foarte bine documentată, cu mute detalii și analize statistice.
Companiile din domeniul auto au nevoie de informații detaliate din piață, despre concurenți, prețuri atent analizate, secrete comerciale și avantaje strategice de Client Service.
Îi informăm pe partenerii noștri cât de mult putem! Este misiunea asumată și zona noastră de expertiză.